Om föreningen

Huset innehåller 54 lägenheter, varav 4 st 1 RoKv (33,3 kvm), 12 st 2 RoKv (44,0 kvm), 18 st 3 RoK (varierande mellan 80 och 87 kvm), 16 st 4 RoK (110,3 kvm) och 4 st 5 RoK (111,1 kvm). Till varje lägenhet hör ett vinds- eller källarförråd samt en matkällare.

I källaren finns två cykelrum, ett i varje ände av huset, två tvättstugor med vardera två tvättmaskiner, en torktumlare och en mangel. Till den ena tvättstugan hör ett torkrum och i den andra finns ett torkskåp. I källaren finns också ett hobbyrum med hyvel- och arbetsbänkar. Verktygen där är föreningens egendom och får användas av oss medlemmar på plats. Källarplanet innehåller vidare två större lokaler, som hyrs ut. Till dessa lokaler finns separata ingångar från Sturegatan. En handikapphiss från gatuplanet har installerats i anslutning till de norra ingångarna till lokalen resp vår källare.

På gården finns en pergola med grillar sommartid samt en lekplats för barn med gungor och sandlåda. Här finns också utrymmen för källsortering av våra sopor.

Föreningen har 16 st P-platser på gården (det är kölista till parkeringsplatserna på gården).